Welcome! Login or register.
FAQ     Search
It is currently Fri Feb 23, 2018 11:16 pm
View unanswered posts | View active topics All times are UTC - 5 hours
Board index » General Discussion » Public

Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
Xiaoxiangyu

Post subject: schoenenfabriek of bij het bekritiseren
PostPosted: Thu Nov 30, 2017 1:35 am 
Een aantal groepen pleiten op blote voeten voor een groot aantal redenen: gezondheid, letselpreventie, meer sensatie, plezier en algeheel welzijn (bijvoorbeeld Driscoll 2004; Robbins en Gouw 1990). Vooral prominente websites omvatten
Blootsvoets Ken Bob, Barefoot Ted en evangelist Barefoot Rick (die er helemaal voor gaat zolen te redden ... ik weet het, 'au.' Sorry, Rick.). Een recent boek, Born to Run: A Hidden Tribe, Superathletes, en de grootste race die de wereld nog nooit heeft gezien, bespreekt Christopher McDougall specifiek over de Tarahumara-indianen, die buitengewoon lange races lopen door ruig land met sandalen of op blote voeten. De interesse in hardlopen op blote voeten en de Nike Air Max 90 Womens mogelijkheid dat sommige soorten schoenen toenemende problemen kunnen veroorzaken voor toegewijde hardlopers heeft een hele reeks artikelen opgeleverd (zie de lijst aan het einde van dit artikel voor enkele).

Zoals Ross en Jonathan hebben geschreven over hun eigen serie berichten op hardloopschoenen, is het onderwerp buitengewoon controversieel, wat leidt tot verhitte discussies, enthousiaste discussies en sterke meningen, ongetwijfeld omdat 'schoenen, meer dan welk ander onderwerp dan ook, lopers raken waar het telt - hun voeten! En, helaas, hun portemonnee, want het is nog steeds de grootste uitgave die een hardloper maakt voor de sport. '

Ze Nike Air Max Classic Bw Damen suggereren dat de trend in schoenontwerp richting zeer neutraal is (niet bewegingsbesturing), schoenen met demping die lichter zijn dan eerdere generaties schoeisel. Bovendien heeft vrijwel elk Adidas Nmd Womens schoenenbedrijf een 'blootsvoets' schoenontwerp gemaakt, minimalistisch schoeisel dat is ontworpen om de dynamiek van lopen op blote voeten na te bootsen. De Vibram Five Fingers, een handschoenachtige lichte schoen, bijvoorbeeld, werd in 2007 door Time Magazine een van de uitvindingen van het jaar genoemd. Vibram is zelfs onderzoeksonderwerpen aan het werven voor het onderzoek van prof. Lieberman naar blootsvoetsdraaidechnieken.

Ik moet erop wijzen dat ik geen persoonlijk belang heb bij een schoenenfabriek of bij het bekritiseren van een schoenenfabriek. Ik ren met schoenen (als ik ren), maar ik hou ervan om op blote voeten op het strand te rennen Asics Gel Lyte 5 Femme wanneer ik maar kan. En mijn border collie, Louie, is een fanatiekeling over blootsvoets lopen ...

PF-PainAreasDe padding in hardloopschoenen verandert de manier waarop we lopen, ook al zijn we ons volledig onbewust dat onze gang heeft gecompenseerd voor de verandering in de biomechanische eigenschappen van de voeten geproduceerd door footgear (zie Divert et al. 2005; maar zie De Wit et al. 2000).

Robbins en Gouw (1991) betogen dat 'met opgevulde schoenen' een perceptuele illusie wordt gecre?erd waardoor de waargenomen impact lager is dan de werkelijke impact, wat resulteert in een ontoereikend effect-modererend gedrag en daaruit voortvloeiende schade. 'Dat wil zeggen, de perceptie van impact die is verminderd door moderne 'bescherming' zorgt ervoor dat hardlopers elementaire biomechanische aanpassingen verwaarlozen om de spanning Nike Air Max Tavas Dames op de benen te verminderen, zoals het verkorten van de pas, het veranderen van het punt van voetstappen, of een lichtere buiging in de knie?n.

Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 
Board index » General Discussion » Public